


Ah, så er livet så dejligt. Solen skinner, man drager til stranden med hundebassen, som leger frit med de andre hunde… og så kommer en bøv med hans kamphund, sætter den fri, jeg påtaler, at den ikke er i snor, jeg får besked om, at hans hund skam er rigtig sød… og 30 sekunder efter sidder den i struben på Charlie. Godt så.
Afsted til dyrehospitalet, hvor han lægges i narkose og får et dræn ind i halsen og en kæmpe krave på… så meget for sød, så sød kamphund. Undskyld mit sprog, men altså; lortehund med lorte-ejer. Anyway, Charlie, det lille myr, overlever, og har igen-igen været heldig som bare pokker (først blev han kørt over i vinters og brækkede ryggen, så blev han bidt i øret af stor hund i sidste uge og den her uge bliver han så bidt i halsen… sølle kræ!).
Men hey, lad os nu anskue livet lidt fra den lyse side… for eksempel med de her fantastiske gule elementer fra Paris og Milano Fashion Week, som gør mig helt glad til snuderne af mine nye støvletter fra Carin Wester.
Er du som jeg den lykkelige (og dybt afhængige) ejer af en iPhone, så har du sikkert også brugt timevis på at downloade, teste og slette applikationer. Der er jo vildt mange at vælge imellem og lad mig bare sige, at nogen er bedre end andre – særligt når det kommer til mode-applikationer. Jeg kaster mig derfor ud i at introducere tre af mine yndlings mode-apps, der gør ventetid, stilletid og spildtid lidt smartere og meget sjovere – og håber, at du vil byde ind med dine favoritter…
Trendstop Fashion Trendtracker
Den her applikation er en af mine personlige favoritter, når det kommer til at opsnuse nye trends og tendenser. Applikationen er ikke voldsomt elegant og fylder ret meget på telefonen, men hvad den mangler i elegance, vinder den i spændende indhold. En særligt fed feature er deres street-looks, som består af cool billeder af fashionable personligheder på NY’s gader og stræder. Desuden er app’en udviklet til både iPhone og Android.
Style.com
Jeg forguder i forvejen modeportalen Style.com, som tidligere var Vogue’s egen online-portal og nu er et selvstændig onlinemagasin. Heldigt er det så, at Style.com har udviklet en cool app til iPhone, som er super nem at anvende og har et endeløst indhold af kollektioner, runway-videoer og billeder fra de seneste celeb-events. Det er en super fin måde lige at gennemgå de nyeste kollektioner fra dine yndlingsdesignere i bussen på vej til arbejde, eller imens du lader som om, du følger med i den nyeste Terminator vol. 19 med din kæreste. Den er desværre indtil nu kun tilgængelig til iPhones… tror jeg?
Stylebook
En klar favorit! Lidt som en håndholdt version af dit klædeskab lader Stylebook dig tage billeder af dit eget tøj og organiserer det derefter i kategorier. Et voila, og du kan sammensætte outfits og opbygge brugerdefinerede Polyvore-lignende collager, så du hurtigt bliver inspireret til, hvad du skal have på imorgen. Smart!



Ach, jeg har sådan nogle dage, hvor jeg ingenting gider (og hvor ingenting går ordentligt til og alt kikser). Det eneste, jeg reelt set har lyst til, er at læse blogs og spise chokolade og flødeskumskager… og læse tykke slægsromaner, der foregår i Cornwall.
Jeg kan ikke engang glæde dig med et dagens, for jeg gider, gider, gider ikke at gøre noget særligt ud af mig selv. Håret ender i en knold, det mest behagelige tøj hives frem fra skufferne og tykke strømper placeres vel på de kolde fødder. Kender du de dage (eller er det mig, der er lidt sær)? Det er måske i realiteten lidt mig i en nøddeskal… altså, at jeg virkelig gerne vil se fantastisk og groomed ud, men er for doven til at afse tiden til det. Noget af et spænde-ben-for-mig-selv-paradoks, ha.
Hvorom alting er, så er den dovne her blevet fascineret af prints og farver i alle afskygninger eller nærmere betegnet print-clashes, som på mystisk vis ser super cool ud. Missoni-damerne måtte godt klæde mig på, og jeg vil sådan set bare gerne bede om alt, hvad de pæne damer på billederne har på (specielt kimono og nederdel på foto 3). Bare mail mig, så får du adressen… okay, hej hej.
Kilde: Streetfsn
Når man nu sådan i det skjulte går og drømmer om at ligne den italienske it-girl og blogger Eleonora Carisi (måske lige minus modermærket over læben. Jeg har et ar… det er da langt mere råt, no?), og man samtidig har et crush på ridejakker plus et on-going had/kærligheds-forhold til velour, ja, så kommer der en collage som den her ud af det indeholdende tre velour-sager, som ville passe både mig og føromtalte italienske smuksak.
1. Jeg har en klar og utvetydig kærlighed til ridejakker, også selvom jeg egentlig kun har to af slagsen i skabet (en fra Sonia Rykiel med, guess what, velourkrave, og en fra Yves Saint Laurent, der er sort og klassisk, men har den der ekstra længde, der gør at det ikke ‘bare’ er en almindelig blazer). Ridejakker er super cool til skinnies og pencilskirts – og går med garanti aldrig af mode. Det her lille nummer af en ridejakke med tern og velour er, indrømmet, lidt cirkus-agtig, men sat til et tilpas nedtonet sæt tøj, fx en crisp, hvid skjorte, stramme cigaretbukser og støvletter, gerne i velour, vil den være helt, helt perfekt. Blazer fra Juicy Couture hos Net-a-porter.com, 1.899 kr.
2. Jeg er notorisk fan af den lille, mærkelige og tunesiske designer Alaïa. Sikken kunst! Støvlerne her er igen too much, men min kærlighed til mørkeblå velour slår aldrig fejl. Perfekt til nederdele med vidde med en enkel skjorte tuck’et ned i. Støvletter fra Alaïa hos Theoutnet.com, 4.500 kr.
3. Jeg har faktisk en taske, der ligner ret så meget, fra See by Chloé, ikke desto mindre er en sort, lille taske i velour i stand til at opgradere et kedelige hverdags-outfit ret så betydeligt, så den får mine varmeste anbefalinger med på vejen (og hvem siger, at man ikke kan have to små velour-tasker?). Taske fra Milly hos Net–porter.com, 1.499 kr.
Jeg har kun én ting at sige til de her billeder: Hvor røv-sej har man egentlig lov at være?


Kilde: Streetfsn
Først og fremmest tusinde TAK til alle jer, der deltog i konkurrencen. Det var overvældende og også ret rørende at læse alle jeres besvarelser, ikke mindst fordi jeg fik helt røde kinder af al jeres ros. Jeg håber virkelig, at I bliver ved med at læse med her på bloggen og ikke mindst kommentere… I gør det både sjovt, inspirerende og nært at blogge.
Og så til det vigtigste, nemlig vinderen af den cool tee med zebra-print fra den lige så cool, franske designduo! Vinderen (som er trukket via the good old Random.org) er…. trommehvivel, tak:
METTE BOYSEN
Tillykke, tillykke, tillykke, Mette! Skriv mig fluks en mail på maria@trier.dk med din adresse, så videregiver jeg den til Triercopenhagen.com, så du hurtigt kan iføre dig vidunderet.


Nej, nej, nej… så ser jeg igår, at min drømmekjole ever fra Stella McCartney er røget på Theoutnet.com… og nu er den udsolgt! Det er sådan noget, jeg helt ærligt godt kan få det små-skidt over… og jo, jeg ved godt, at jeg lyder som en gås med hjernen vel placeret i min håndtaske, men altså… til mit forsvar, så skal det siges, at jeg sjældent støder på tøj, der får mig til at snappe efter vejret. Faktisk er jeg ikke ret glad for at shoppe… det keder mig af uransagelige årsager, så når jeg faktisk får åndenød ved at stirre på et foto af den perfekte kjole (se nu blonderne, se nu farven, se nu skulder-udsmykningen!), så ved jeg også, at det her er en sikker vinder.
…Og nu er den gudhjælpemig væk. Den kostede så også 12.000 kroner (og her var der givet 70% rabat… hvad er det dog for en originalpris?)… suk, suk, SUK.
Jeg har fået lov at runde Triercopenhagen.com konkurrence-samarbejdet mellem undertegnede, Lisbeth fra It’s Fashion, Baby!, Louise fra Guld.log, Ann-Sophie fra mit udtryk og Manja fra Manjalytz.com af… og sagen, der er på højkant, er en af mine absolutte favoritter.
… så jeg sukker lige. For hvem der dog havde den her fantastiske og super, super cool tee med zebra-print fra franske IRO… well, det bliver nok ikke mig i nærmeste fremtid, men du – ja, du – kan rent faktisk vinde t-shirten.
Jeg regner med, at du er helt med på, hvorfor jeg elsker den, men jeg kan alligevel ikke dy mig for et par stikord: Lækkert, lidt grov struktureret bomuld, har huller og slid og er ikke mindst printet i det mest cool zebra-print. Jeg er forelsket!
For at deltage i konkurrencen, skal du:
1) Tilmelde dig Triercopenhagen.com Member Club – Når du er medlem af Trier Member Club, bliver du inviteret til presales, optjener loyalitetspoint for hver ordre du lægger, som så kan konverteres til rabat på næste køb, og du står altid først i rækken til udsalget. Smart!
2) Lægge en kommentar nedenfor om hvilke slags indlæg, du gerne ser, at jeg beskæftiger mig mere med i fremtiden… jeg er jo så ny, at jeg virkelig, virkelig værdsætter din feedback!
… og selvom det ikke er et kriterie for at være med i konkurrencen, så vil jeg blive så ovenud glad, hvis du like’r min Facebook-side, hvor jeg i fremtiden vil sørge for at opdatere med små hverdags-øjeblikke, der ikke når bloggen, små konkurrencer og andre gimmicks.
Konkurrencen løber indtil d. 2. marts kl. 23.59, hvorefter vinderen udtrækkes ved lodtrækning. Held & lykke!



Kender du det der med at vågne op til solskin og være glad helt ned i tåspidserne? Sådan havde jeg det i går. Da jeg gik tur med Charlie, hang folk ud af vinduerne og slikkede solskin, mens det buldrede med alt fra Giro 413 til Rihanna fra stuerne. Fagre verden. Og for at der skal gå helt Martha Stewart møder Ole Henriksen i den (but why not?), så bagte jeg også boller (og spiste dem glad med tandsmør og ost), bagte drømmekage, fik besøg af min søde, sødeste dreng, der hver anden uge bor hos sin far. Med ham kom (og hold nu fast!) Augustes far, Augustes fars kone, Augustes fars kones barn fra et andet forhold og Augustes fars + kones lille, søde dreng på 2 år + en nuttet hund… det er som altid hyggeligt og vældig familien Gyldenkåls-agtigt ;-)
Efter kage, kaffe, snak, leg, mere kage og farvel til familien, drog min kæreste, Charlie og jeg på stranden i strålende solskin. Smukt. Jeg glæder mig afsindigt til, at foråret sådan for alvor sætter ind. Så skal jeg sidde på en mintfarvet terrasse i kolonihaven med en kaffe i hånden, en dyne omkring mig, med snuden i en bog og ikke mindst lure på alle de små blomster, der pipler op. Jeg sagde jo, at det blev Martha Stewart-agtigt…
Wearing: Custommade-frakke, Storm & Marie-tubetørklæde, oversize See by Chloé-cardigan, COS-skinnies, V Ave Shoe Repair-støvler… og vanter fra Brugsen.



Se… jeg troede aldrig, jeg skulle sige det her, for jeg er rimeligt farve-forskrækket, men jeg er vild med den her editorial, skudt af Nico for den spanske version af Harper’s Bazaar. 80er møder Miami Vice møder papegøjer møder blomster møder japansk kawaii… Kasia Struss bærer så fint sæsonens trend af tropiske mønstre fra designere som Blumarine, Chanel og Dolce & Gabbana.
Skudt af Nico / Stylet af Juan Cebrian / Makeup af Jordi Fontanals / Hår ved Tomohiro Ohashi.
Kilde: Fashion Gone Rogue
