Jeg render jo rundt i en evig air af dårlig samvittighed over at ligne, well, udskidt æblegrød. Jeg mener… hvordan har du tid til at lakere negle, barbere ben, få farvet hår, lægge makeup, ja, sågar gå i bad, hvis du samtidig har job, pligter, børn, morgenmad/frokost/aftensmad/snacks, der skal passes og plejes?
Jeg har vitterligt svært ved at afse tid til at føntørre mit hår i 15 minutter, lægge masker, plukke øjenbryn, sørge for at komme til frisøren – og forstår seriøst ikke, hvordan nogle bare kan gå rundt og se så groomed ud. Måske hænger det sammen med en klassisk mor-dårlig-samvittighed, altså at hvis jeg føntørrer hår i 15 minutter, så er der en baby, der mangler mig, og jeg pålægger en anden person arbejde?
Hvis du ligger inde med vise ord og gyldne råd, så hit med dem ;-)
Nå, men ovenstående svada hænger sådan set ikke så godt sammen med collagen, andet end at den er en forlængelse af mit indlæg om dovne kvinders beauty rutiner.
Så her er en række produkter, som jeg selv er glad for. De gør, hvad de skal, og de gør det hurtigt. Tried, tested and loved… når jeg har tid <3 1.White Brightening Mask fra Rodial er fantastisk! Indeholder frugtsyre og strammer huden op, 2. Body Creme fra La Mer toner opstrammer og får huden til at stråle, for real! 3. Lait-Crème Concentrè fra Le Embryolisse er min yndlings-dagcreme skarpt efterfulgt af ansigtsolien fra Rudolph Care 4. Moroccan Rose Otto Oil fra REN er decideret ren nydelse og kan sagtens bruges som parfume, 5. Almond Hand & Nail Creme fra The Bodyshop er den bedste håndcreme, jeg nogensinde har prøvet, 6. Pot Rouge fra Bobby Brown er en creme blush, som også virker formidabel som læbestift, 7. Pocket-hårbørste fra Mason Pearson er så fin, så god og så vintage-agtig, 8. Elastikker fra Blax er et must, hvis dit hår er porøst, 9. Bronzing Powder fra Bobbi Brown er helt enkel, men ret uundværlig.
]]>
I går var jeg på Frederiksberg Loppemarked, du ved det lige bag Frederiksberg Rådhus. Erfaringsmæssigt synes jeg, at man kan finde nogle ret fine ting lige netop på det loppemarked, men i går, da jeg var der, var udbuddet minimalt, måske fordi jeg kom fem minutter i lukketid?
Ikke desto mindre fik jeg gaflet en kjole fra Hoff by Hoff i fin, grå silke (nej, ikke til mig… jeg ville have lignet en renæssance-lady i den, da den ligesom skærer under barmen, så min kolo-nabo fik den… og var i øvrigt gudesmuk i den), en dejlig kimono-lignende kjole fra Moshi Moshi Mind, som jeg spår en dejlig fremtid med, en ALIS-shirt til August, en grå kjole fra Moss, en masse olier fra Rudolph Care, en kaffekværn… og, yes!, den her fantastiske patinerede bakke i læder, som jeg knus-elsker, fordi den kan rumme mine evigt skiftende stilleben.
Nu er jeg jo blevet helt hooked på loppemarked-hunts… så hvilket loppemarked er din yndling? Og hvilken ting er din favorit derfra?
]]>
Åh, jeg har ondt i hovedet i dag… var til min x-mands nye kones barns 16 års-fødselsdag igår (ja, fagre verden…) og selvom jeg ikke blev noget nær fuld, har jeg det tungeste hoved i dag. Må endnu engang konstatere, at jeg er ved at blive en gammel krage…
Menuen i går var fantastisk. Små canapéer, lam med perfekt tilberedte rodfrugter og en chokolademousse til dessert. Jeg skulle så komme med chokolade-gitre, som jeg sirligt havde lavet og hvid chokoladeis, og det gjorde jeg også, men værten mente, at isen sagtens kunne stå og fryse udenfor, indtil den skulle i brug… men de der minus 2 grader, som der blev kalkuleret med, holdt øjensynlig ikke stik, så hvid chokolade-is blev til hvid chokolade-sauce, som for øvrigt smager forrygende, men bare ikke var særligt smuk ;-)
Anyhow, en dejlig aften og en dreng og mor, der sov til klokken 11.30, en dreng og en mor, der har stenet foran fjernsynet, bagt en banan/chokoladekage og nu tre personer, der stener mere foran computeren. Flere af de søndage, tak.
Én ting jeg dog har nået er at fotografere et øjebliks-billede af min makeup-pung. Om det på nogen måde kan være til inspiration, lader jeg stå hen i det uvisse, men hvert og et produkt kan i hvert fald varmt anbefales.
Makeup-pungen indeholder 1-5: 1. Egyptian Magic Cream, som jeg bruger som natcreme, indeholder ikke andet end honning, olivenolie og bipollen, 2. Nipple Cream For Lipps fra Dr. Lipp er den sunde udgave af Eight Hour Cream, 3. En af mine absolutte favorit-farver lige nu, nemlig bordeaux neglelak fra Deborah Lippmann i farven ‘Just Walk Away Renee’, 4. Chanel’s mousse-øjenskygge i farven ’83/Illusoire’, som udemærker sig ved at fungere lige så godt som skygge som eyeliner, 5. Marc Jacobs’ parfume ‘Cucumber’, med duft af agurk, frisker op, er let og irriterer ikke min ellers så følsomme næse.
Makeup-pungen indeholder 6-10: Min anden favorit-neglelak lige nu, nemlig ‘Girls Just Wanna Have Fun‘ fra Deborah Lippmann; er en fin, klar, frisk og pangfarvet koral nuance, 7. NUXE rensegele ‘Aroma-Perfection’ med iris-ekstrakt, som er mild og tilmed kan fjerne min øjenmakeup, 8. Min favorit! Besamé creme-rouge ‘Besamé Rouge’, som gør at selv den trætteste udgave af Maria ser frisk ud, 9. Touché Eclair fra Yves Saint Laurent, 10. Jeg er kræsen med foundations, men Youthtopia fra Origins does the trick.
Makeup-pungen indeholder 12-19: Mascara fra Lancôme, 12. Olien ‘Body Oil’ fra Rudolph Care bruger jeg faktisk ikke som Body Oil, men som parfume… sart, enkel og fin duft, 13. Den bedste, og billigste, eyeliner ever, fåes så vidt jeg ved kun i Boots og hedder ’24 Hours Eyeliner’, 14. Lipgloss’en Rouge Allure Extrait De Gloss i farven 52/Génie fra Chanel er f.a.n.t.a.s.t.i.s.k og holder et par timer, 15. Stellar Beauty Balm fra Balance Me er super til tørre pletter på huden, er økologisk, uden tilsætningsstoffer og dufter skønt!, 16. Pensel til øjenskygge fra MAC; alle pengene værd, 17. Vintage-smykker, som jeg har en svaghed for, 18. Lille fin kompakt pudder fra Besamé i vintage-inspireret emballage, 19. Skintonic fra NUXE, som frisker min hud op uden at tørre den ud.
]]>