… Iført sort kjole fra Genbrugsforretningen nede ad gaden, sidder jeg lige nu på karrygul sofa, jeg genfandt på loftet og møvede ned i vores stue. For stor til lille lejlighed – stadig, suk. Neglene er rødlakerede, og faktisk næsten intakte. Der er papirer over det hele fra det gabende kedelige regnskab, jeg er ved at afslutte. Jeg mailer med en sød leder fra et Rudolph Steiner-børnehus og krydser alt hvad krydses kan for en plads. Der er kun kaffegrums i min kop, jeg savner kaffe, og jeg bruger mine ti minutters pause på at skrive til dig, alt imens jeg leder efter fin mintfarvet kommode til Elizabeths værelse i kolonihaven.
… Life in short.
]]>

Se nu en lille dame på seks måneder. I kjole. Med leopardmønster. Og med øjenbryn, der seriøst ikke lyver, hæ.
Kjolen er fra H&M og kostede nærmest ingenting.
]]>

Tag det fra en dame, der har cyklet hele sit liv… der findes praktisk cykeltøj og der findes knap så praktisk cykeltøj.
Tag også det her fra mig: Det ser tåbeligt ud med cykelbukser, men ret så chikt ud med kimono, høje hæle, hatte, der kan flyve væk i vinden, og masser af mascara, der kan tværes ud, når du cykler til arbejde… så bliv ved med det. Livet er – alt – for kort til praktik.
Tøj til side: I dag cyklede jeg afsted i oversize multifest af en gammel Baum und Pferdgarten-kjole, klipklappere og bare ben… men formåede alligevel øjensynligt at have så brede lægge, at jeg nær fik dem ind i cykelkæden!? Hvad giver du?
]]>
I samarbejde med Odile og Douglas fra Raoul, og Tatjana fra Triercopenhagen.com, har jeg fået den udsøgte fornøjelse at være vært for en lex konkurrence, hvor vinderchancerne, tror jeg, kommer til at være overordentligt gode… så mange læsere har jeg jo altså heller ikke endnu ;-)
Kjolen, som har en værdi af 2.399 kr., er en to-i-en-kjole, og den er en af mine favoritter, ikke mindst på grund af den fine silketop med en snoet, høj hals og båndet i taljen, som giver den fineste vipsetalje… jeg ved det, for jeg har prøvet den (og jeg har, ahrem, købt den). Jeg er vild med, at den kan tages over hovedet og så er jeg på vej… og så er jeg ret vild med, at den både kan bæres med klipklappere en varm sommerdag og pumps, en kuvert-clutch og små, nedtonede ørestikker til aftenbrug.
Det eneste, du skal gøre, for at være med i konkurrencen er:
1. at tagge dig selv på et af konkurrence-billederne på min Facebook-side (Billedet kan du finde i mappen ‘Billeder’ og ‘Vind en kjole fra Raoul’. Husk at du skal være fan for at kunne tagge dig selv).
2. i kommentarfeltet herunder fortælle mig, hvordan du vil style kjolen til sommer, samt fortælle mig hvilken størrelse (36, 38 eller 40), du gerne vil vinde.
Jeg trækker vinderen næste fredag d. 13/4 (Jeg vælger den person, som jeg synes har inspireret mig mest ift. styling). Go, go go – og TAK fordi I læser med her på bloggen!
]]>
… kan du huske, at jeg var været noget nær besat af den her paillet-sag fra 3.1. Phillip Lim? Well well, now it’s mine! Fundet og vundet på Ebay til den nette sum af 650 kroner… sådan cirka 5.500 bananer under nypris. Hurrah!
Og ja, den er så godt nok i str. 36 (og guderne må vide, at det er jeg ikke…), men satser på, at den enten er stor i størrelsen eller at netop den her glimtende skønhed er den perfekte grund til rent faktisk at gøre alvor af min rablen om at skulle tabe mig og komme tilbage til min gamle størrelse.
To be (so!) continued…
]]>