Åh gud. Forleden ringede det på dørtelefonen og en fragtmand spurgte om jeg ikke lige kom ned, for pakken, han kom med, var altså en smule tung. Øh jo. På vej ned af trappen fløj mine tanker i alverdens retninger, for jeg havde da ikke bestilt noget tungt… eller havde jeg?
Nå, men på gadeplan ventede et styks fragtmand med pibe i munden og en kasse så stor som… en kasse på 1 meter x 1 meter (og 19 kilo for nu at være eksakt). Og inden jeg overhoved nåede hen til den, anede jeg det røde KitchenAid-logo på kassens front. Ikke et hvilket som helst logo, mind you, men logoet bag mit absolutte yndlingsmærke, når det gælder nyanskaffelser til køkken-vognparken. Gisp.
Op kom monstrummet, blev pakket ud… og nu står den fineste, sejeste, mest blærede KitchenAid Artisan foodprocessor på mit køkkenbord og smiler listigt til mig. Og nej, jeg havde ikke bestilt maskinen eller glemt, at jeg havde bestilt den (Det kunne ellers ligne mig). Til gengæld havde jeg sagt ja til at teste og prøvekøre vidunderet i forbindelse med den lex julekalender, som jeg, Fie fra mit udtryk, Louise fra Guld.log, Jeanett fra Miss Jeanett, Kaja fra Shopping4kids og Pernille fra Børnetøjsindkøberen har elsket at forberede til dig (… og så er min mund ellers lukket med syv sejl, når det gælder hvilke præmier, vi udlodder!).
Efter sigende skulle maskinen både kunne snitte, hakke, røre, piske – og endda erstatte mit elskede mandolinjern og skære kartofler til pommes frites. Manualen, der følger med, er tyk som en bog og indtil videre stirrer jeg sådan set bare på maskinen i lige dele vantro og uforfalsket kærlighed.
Jeg vender stærkt tilbage, når dens funktionaliteter er testet, for jeg er lidt interesseret i at vide, om én maskine reelt set kan erstatte min, øhm, rimeligt heftige vognpark af køkkenmaskiner. Det ville være pænt sejt og pænt pladsbesparende, ikke?
Og husk, husk, husk nu den überseje julekalender, som jeg, Fie fra mit udtryk, Louise fra Guld.log, Jeanett fra Miss Jeanett, Kaja fra Shopping4kids og Pernille fra Børnetøjsindkøberen har stykket sammen til dig.
Udover at du stadig kan nå at få fingrene i en 3-retters nytårsmenu fra Meyers Køkken for 12 personer her hos mig, og stadig kan få muligheden for at slænge dig på den cool og funktionelle KlipKlap 3 Fold Single-madras hos Fie, står Jeanett for dagens låge, der byder på et smukt, smukt sæt af lysestager og skåle fra Kähler.
Jeg gentager lige mig selv, men ÅH, hvor vil jeg gerne selv vinde de her præmier. Jeg er vældigt stolt af mine blogger-kollegaer <3
]]>